În aproape toate cercetările legate de calitatea vieții, traficul ocupă un loc fruntaș. Cu toții vrem să ajungem rapid dintr-o parte în alta, să nu pierdem timp în trafic. Pentru asta, trebuie să avem o privire de ansamblu asupra rutelor.
Sectorul 6 este relativ izolat de centrul orașului, cu principalele ieșiri pe la intersecția de la Răzoare, Podul Grant și Pasajul Basarab. Vedem cu toții ce efecte are șantierul de la Podul Grant pentru traficul din sector. De aceea, acest subiect, deși ține mai mult de competențele Primăriei Generale, a fost unul extrem de important pentru mine, ca primar de sector.
Am alocat 10 milioane de lei pentru exproprieri de la șantierului de la Prelungirea Ghencea. M-am oferit să preluăm două din patru tronsoane pentru a le construi mai repede.
Tot pentru a fluidiza traficul, construim un bulevard complet de la zero – Valea Largă. Vom crea, astfel, un semi-inel de legătură între Iuliu Maniu – Valea Cascadelor și Bd. Timișoara – Prelungirea Ghencea.
Mai mult, am lucrat intens la proiectul de construire a radialelor, care să conecteze bulevardele sectorului, de centurile ocolitoare și de autostrăzi:
- Radiala 1 Vest Expres – E o legătură rapidă pentru locuitorii Sectorului 6, care vin din Drumul Taberei și Militari. Radiala pornește din comuna Ciorogârla, traversează DJ 401 A, continuă la nord de comuna Domnești, prin proximitatea graniței cu comuna Chiajna, peste magistrala 100 de cale ferată. Joncțiunea cu Bucureștiul ar trebui să se facă peste șoseaua de centură, în Domnești, cu prelungire către CET Vest și conectare la Bd. Timișoara.
- Radiala 3 Giulești Expres – va avea o lungime de aproximativ 10 km, 4 benzi de circulație, va conecta Calea Giulești cu Centura Capitalei, cu viitoarea Autostradă A0 și cu localitățile Chitila, Dragomirești-Vale și Săbăreni.
- Autostrada A0. Şoferii care intră şi ies din Bucureşti prin zona de vest petrec zeci de minute în trafic, în timpul săptămânii, pe Bd. Iuliu Maniu. Şi asta pentru că nu există o alternativă mai rapidă. Soluţia propusă acum – prelungirea Bd. Timişoara până la viitorul inel A0. Anii următori vom avea încă o variantă de ieșire spre Pitești și vom lua din presiunea și aglomerația din Iuliu Maniu.
- Prelungirea Bulevardului Preciziei până la A1. Este vorba despre construirea unui drum care să străpungă autostrada, chiar din Șoseaua de Centură.
- Suntem în discuții cu Metrorex și cu ministerul Transporturilor pentru prelungirea a două magistrale de metrou: M3 și M5. Prima, Magistrala 3, să continue de la Stația Păcii până la Autosatrada A1 București-Pitești și să fie interconectată cu trenul motropolitan. De asemenea, avem în plan ca Magistrala 5 să fie prelungită de la stația de Metrou Valea Ialomiței până la Pasajul Domnești. La ambele stații finale vom construi parcări de tip smart parking, pentru ca cei care vin în București să-și poată lăsa mașina în condiții civilizate și să-și continue călătoria cu metroul. Astfel, nu vor mai aglomera Sectorul 6.
- În Strategia Integrată de Dezvoltare Urbană a Municipiului București 2021-2030, am propus construirea a trei pasaje: 1. Valea Largă – Bd. Timișoara; 2. Valea Largă – Prelungirea Ghencea; 3. Osiei cu Bd. Iuliu Maniu.