3.4 Siguranță în trafic și fluidizare

CE AM FĂCUT

În ultimii trei ani, am luat o serie de măsuri pentru a fluidiza traficul și a spori siguranța pe străzile Sectorului 6.

  • Am introdus 263 de sensuri unice;
  • Au fost montați 6.500 de stâlpi metalici, produși de noi, care să împiedice parcarea pe trotuare a mașinilor ce îngreunau deplasarea și traversarea în siguranță a pietonilor;
  • Am implementat primele sisteme de îmbarcare-debarcare elevi la școli. Până acum, avem sisteme kiss&ride la 7 școli. Acolo unde infrastructura permite și vom primi aviz, vom continua să amenajăm culoare de îmbarcare-debarcare elevi;
  • 151 de treceri de pietoni au fost suprailuminate, iar 48 supraînălțate. Rezultatele s-au văzut rapid: din 17 puncte criminogene, câte erau în Sectorul 6 (unde aveau loc frecvent accidente grave) au mai rămas trei.

CE URMEAZĂ

  • În următorii 4 ani, voi continua cu suprailuminarea trecerilor de pietoni, într-un ritm de minimum 100 pe an, până la finalizarea tuturor trecerilor de pietoni din Sectorul 6, indiferent că vorbim de bulevarde sau de străzi mai mici. Utilitatea lor este de necontestat.
  • Refacem toate marcajele rutiere longitudinale și pietonale de pe toate străzile administrate de Primăria Sectorului 6.
  • Vom monta stâlpișori în zona trecerilor de pietoni, a stațiilor STB, a unităților de învățământ, a locurilor de joacă
  • Vom mai face culoare de îmbarcare/debarcare elevi la încă cinci școli.
  • Sensuri unice pe toate străzile din microzona 27 din Crângași pentru descongestionarea traficului, eliberarea trotuarelor de mașini, crearea de noi locuri de parcare și acces facil pentru mașinile de intervenție.
  • Resistematizarea străzilor. Nu doar reabilităm străzi, ci le și resistematizăm. Ce înseamnă asta? Că venim cu soluții precum sensuri unice, treceri de pietoni supraînălțate (pentru reducerea vitezei și protecția pietonilor), stâlpișori pentru împiedicarea parcării în locuri interzise.
  • Împrejmuiri pentru unitățile de învățământ. Gardurile unităților de învățământ sunt în mare parte deteriorate, nu respectă reglementările privind siguranța în exploatare și sunt de toate formele și culorile. Vrem să le modernizăm, să fie sigure și să arate bine, unitar. La școli și grădinițe, gardurile se vor face cu materiale anti-cățărare, sau cu plantații dese, garduri opace, cu înălțimi cuprinse între minimum 1,80 – 2,4 metri.
  • Resistematizarea Străzii Mihaela Ruxandra Marcu, în zona Școlii Orizont.
    Pentru siguranța elevilor, se va resistematiza strada, cu accent pe intrarea în Școala Orizont. În urma intervențiilor, se va fluidiza traficul, se vor defini clar zonele pietonale față de cele carosabile.

3.4.1. Infrastructură stradală și alei prietenoase cu vârstnicii și persoanele cu dizabilități

Am ținut cont ca toate străzile principale și bulevardele modernizate să fie accesibile persoanelor cu dizabilități, părinților care au cărucioare, dar și persoanelor care aleg să folosească transportul alternativ.

Astfel, la fiecare trecere de pietoni, trotuarul a fost coborât lin, la nivelul carosabilului, cu plăci de granit, din materiale antiderapante. O altă soluție pentru accesibilizare și pentru siguranța pietonilor a fost ca în zona trecerilor de pietoni carosabilul să fie înălțat până la nivelul bordurii. Ex: intersecția supraînălțată de la Str. Dreptății cu Str. Roșia Montană (foto), intersecția Cetatea de Baltă cu Roșia Montană, Orșova cu Dealul Țugulea, Orșova cu Str. Dreptății.