- 3. Mobilitate, infrastructură de transport și parcări
- 3.1. MARI PROIECTE: străzi noi, făcute de la zero
- 3.2. Regenerarea bulevardelor, a străzilor principale și secundare
- 3.3. Parcări publice de reședință
- 3.4 Siguranță în trafic și fluidizare
- 3.5. Transport alternativ: parcări de biciclete, rastele, piste
- 3.6. Transport și mobilitate mare
CE AM FĂCUT
3.1.1. Drumul Valea Largă – va fi gata la finalul verii 2024
Măsoară aproape 1,5 km și face legătura între Prelungirea Ghencea și intersecția Bd. Timișoara – Valea Cascadelor. Este o străpungere extrem de importantă atât pentru fluidizarea traficului, cât și pentru civilizarea zonei.
Inițial, era un drum din pământ, fără spații dedicate pentru pietoni, bicicliști sau persoane cu dizabilități. Va fi transformat într-o șosea cu două benzi pe sens, piste de biciclete, trotuare generoase și spații verzi între ele.
Lucrările sunt avansate și vor fi gata până la finalul verii, cel mai târziu în septembrie 2024.
3.1.2. Drumul Osiei – este gata
Leagă Sectorul 6 de Chiajna. Era un drum aflat într-o stare avansată de degradare, plin de gropi, fără trotuare. În 2021, la solicitarea mea, drumul a fost trecut din administrarea Primăriei Capitalei în cea a Primăriei Sectorului 6 și am demarat procedurile pentru reabilitarea lui. S-au făcut atunci primele exproprieri din istoria PS6: 36 la număr, în valoare de 7 milioane de lei. Au urmat doi ani de hârtii și avize, șantierul a fost deschis în iunie 2023 și, după trei luni, am dat în folosință prima bucată de drum. Unul care respectă toate standardele de siguranță și calitate.
În februarie 2024 au început și lucrările la tronsonul doi, de numai 300 de metri, care este gata în această primăvară.
CE URMEAZĂ
3.1.3. Drumul Roții
Împreună cu Drumul Osiei, asigură legătura între Sectorul 6 din Iuliu Maniu și comuna Chiajna, județul Ilfov. Deservește o zonă populată, într-o continuă dezvoltare. Și acest drum de pământ, fără trotuare, va fi transformat într-o șosea modernă de 654 metri liniari și o suprafață 7.317 mp, cu două benzi de circulație, trotuare cu lățime cuprinsă între 2 și 3,47 metri și mulți copaci plantați de o parte și de alta. De asemenea, vom introduce toate rețelele de utilități – apă, canalizare, electricitate, gaze, comunicații. Abia apoi trecem la construcția propriu-zisă a străzii.
Până acum, acest proiect a necesitat exproprieri în valoare de 1,8 milioane de lei. A fost un efort bugetar important, dar extrem de necesar.
Lucrările vor demara în toamna acestui an, imediat după obținerea autorizației de construire de la Primăria Capitalei. Vor fi finalizate în prima jumătate a anului 2025.
3.1.4. Drumul Belșugului
Se află între Bd. Iuliu Maniu și Drumul Ciorogârla. Este un drum parțial asfaltat pe primul tronson (dinspre Iuliu Maniu), apoi continuă ca drum de pământ. Studiul de fezabilitate pentru sistemul rutier este gata, exproprierile sunt realizate, la fel și proiectarea. Până acum, acest proiect a necesitat un efort suplimentar semnificativ – 3,7 milioane de lei, pentru acoperirea cheltuielilor de expropriere.
CE URMEAZĂ
Lucrările vor demara în toamna acestui an, imediat după obținerea autorizației de construire de la Primăria Capitalei. Vor fi finalizate în prima jumătate a anului 2025.
În același timp, vom începe documentația pentru un nou drum de legătură între această zonă și Drumul Osiei.
3.1.5. Strada Amilcar Săndulescu
Această stradă este una dintre cele mai tranzitate din Sectorul 6. Face legătura dintre zona dinspre Militari a Lacului Morii și Podul Ciurel.
Și Str. Amilcar Săndulescu va fi făcută cum trebuie!
Deși are doar 230 de metri lungime, problemele juridice au împins termenul de realizare înspre 2024. Am reușit să clarificăm situația juridică și ne vom apuca de execuție imediat ce Consiliul General ne dă voie să expropriem, în numele și în beneficiul PMB, câteva terenuri adiacente, pentru a putea să facem și trotuare.
Studiul de fezabilitate este gata, proiectul demarat.
3.1.6. Bulevardul Uverturii
Resistematizarea acestui bulevard reprezintă o prioritate majoră a viitorului meu mandat. Proiectul va îmbunătăți semnificativ calitatea traficului atât pentru pietoni, cât și pentru autoturisme.
Pentru acest obiectiv de investiții avem deja studiul de fezabilitate realizat, a fost supus de două ori votului Consiliului Local, dar, din păcate, nu a întrunit numărul necesar de voturi, fiind votat doar de către consilierii PNL. Voi reintroduce acest proiect în sedința Consiliului Local imediat la începutul noului mandat și vom reabilita Bulevardul Uverturii începând cu acest an.
3.1.7. Strada Constantin Marinescu
Investiția în acest proiect are ca scop principal reconfigurarea unei străzi care nu e folosită în mod optim nici de pietoni, nici de autoturisme. Va fi modernizat sistemul rutier, vom crește numărul de locurilor de parcare, vom planta copaci. Lucrările au fost prinse în bugetul de anul acesta și plănuim să fie finalizate până la finalul anului.
Pe alte drumuri se reabilitează sistemul rutier (Str. Viscolului, Str. Boja) sau se extind rețelele de apă și canalizare (Str. Drenajului, Drumul Mănăstirea Govora, Drumul Mănăstirea Văratec sau Drumul Mănăstirea Sihăstria).