- 3. Mobilitate, infrastructură de transport și parcări
- 3.1. MARI PROIECTE: străzi noi, făcute de la zero
- 3.2. Regenerarea bulevardelor, a străzilor principale și secundare
- 3.3. Parcări publice de reședință
- 3.4 Siguranță în trafic și fluidizare
- 3.5. Transport alternativ: parcări de biciclete, rastele, piste
- 3.6. Transport și mobilitate mare
Drumul Taberei
După 10 ani de șantier, timp în care Bulevardul Drumul Taberei a fost răscolit de utilaje, în prima parte a mandatului meu m-am ocupat să-i redau înfățișarea de altădată. Ba chiar îmbunătățită.
S-a refăcut integral scuarul central, s-au plantat copaci, flori, iluminat și mobilier urban, s-au refăcut grădinile blocurilor care mărginesc bulevardul (gazon, bănci, coșuri de gunoi, stâlpișori), s-au amenajat alei pietonale cu materiale prietenoase cu mediul. Cu aceleași amenajări s-a continuat de la Piața Drumul Taberei până la Răzoare.
Și Trotuarul sudic al Parcului Drumul Taberei (între Str. Brașov și Str. Râul Doamnei) a fost ani la rândul rupt, crăpat și sufocat de mașini parcate. La finalul anului 2023, a fost transformat într-o frumoasă promenadă, curată, civilizată, doar a pietonilor. S-a reabilitat trotuarul pe o lungime de aproape un km, s-au reabilitat spațiile verzi, atât din aliniamentul străzii, cât și cele adiacente locuințelor, s-au plantat și se vor mai planta copaci, se pun bănci, rastele pentru biciclete etc.
Calea Giulești
Pe toată suprafața dintre Bd. Constructorilor și Pasajul Basarab am reabilitat trotuarele și am amenajat spații verzi longitudinale de-a lungul trotuarelor. Lucrările au durat aproape un an și au fost finalizate în vara lui 2023.
Bd. Prelungirea Timișoara
În ultimii zeci de ani, Bd. Prelungirea Timișoara devenise o mare parcare de tiruri care așteptau să intre în vamă. Am făcut presiuni să fie mutată vama, care nu are ce căuta în oraș, dar, cum nu s-a întâmplat, am luat măsuri pentru a elibera strada de tiruri. Am dispus ADPDU Sector 6 să remonteze semnele cu Oprirea Interzisă, care dispăruseră peste ani, iar Poliției Locale să aibă grijă ca semnele de circulație să fie respectate.
Imediat ce am scos tirurile de pe bulevard, am făcut curățenie generală, am curățat vegetația spontană crescută în anii în care tramvaiul a fost scos din circulație. S-au strâns 1.400 de saci cu deșeuri, câte două roabe de pământ de sub fiecare tir. La final s-a spălat mecanizat.
CE URMEAZĂ
- Prelungirea Timișoara. În 2022, l-am preluat de la PMB în administrarea Primăriei Sectorului 6. Am dispus realizarea unui studiu de fezabilitate pentru a reface strada, cu trotuare, piste de biciclete, tramvai și tramă stradală. Va fi gata anul viitor. Tot aici, Compania de Drumuri va face primul radial peste Centura București. Ne dorim ca lucrările să fie gata cam în același timp.
- Va fi amenajat și reconfigurat Bd. Iuliu Maniu, în zona Turbotequila. Scopul este să împiedicăm parcările ilegale ale microbuzelor și autocarelor și să reducem disconfortul creat în intersecția de la Iuliu Maniu cu Valea Cascadelor. Pe o bucată din Bd. Iuliu Maniu vor fi sistematizate locurile de parcare și traseul pietonal. Vom amenaja o stație de transport în comun cu o zonă de loisir, foarte plăcută și necesară.
- Calea Crângași 19-25 este una dintre arterele care va fi resistematizată. În prezent, circulația pietonală este blocată de mașinile parcate. Vom elibera circulația de parcările auto haotice și vom amenaja locuri de parcare temporare.
De asemenea, vom amenaja zona pietonală cu spații verzi, cu rol de tampon între carosabil și trotuar. Spațiul verde va fi reamenajat în conformitate cu nevoile actuale. Acum suntem la stadiul de Studiu de Fezabilitate. Urmează să trecem proiectul prin Consiliul Local, apoi proiectarea tehnică, licitația lucrărilor și execuția. Lucrările efective preconizez să le demarăm la sfârșitul verii.