5. Digitalizare, transparență, bună administrare și relațiile cu cetățenii

Dosare cu șină, birocrație, oameni veniți fizic la ghișee, cozi. Asta am încercat să elimin, prin procesul de digitalizare pe care l-am implementat încă din primul an de mandat.

5.1. Sedii noi și moderne de lucru cu publicul

Mi-am dorit ca administrația Sectorului 6 să aibă o interacțiune civilizată cu publicul, fără aglomerație, fără gemulețul de la ghișeu, la care oamenii se aplecau până acum.

Astfel, în 2023, am închis cele cinci birouri mici și înghesuite ale Evidenței Persoanelor, aflate în secțiile de Poliție. În locul lor, am amenajat și deschis trei centre moderne, cu mobilier prietenos și o capacitate mult mai mare de a primi un public numeros. Se dau bonuri de ordine, cetățenii pot folosi scannerul, imprimanta, există ghișee adaptate persoanelor cu dizabilități. De asemenea, se pot face programări online.

Cele trei sedii se află la: Orizont (Bd. Drumul Taberei 18), în incinta Cora Lujerului (Bd. Iuliu Maniu 19) și pe Calea Giulești 125.

Și Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale Sector 6 a închis două centre vechi, care nu aveau mult spațiu la interior. În același timp, a deschis un centru nou de încasare, în incinta Cora Lujerului.

5.2. Aplicația eSector6

eSector6 este o aplicație de mobil creată în 2021, prin care cetățenii își pot plăti taxele și impozitele, pot solicita loc de parcare, pot face sesizări și multe altele.

Până acum, sunt create peste 35.200 de conturi, s-au făcut peste 56.700 de sesizări și peste 30.000 de plăți, în valoare totală de 6,3 milioane de lei.

5.3. Lansarea Portalului de Servicii Digitale

Am dezvoltat și lansat în 2023 Portalul de Servicii Digitale. De aici, cetățenii pot obține certificate de urbanism, certificate fiscale, autorizații comerciale, pot depune sesizări și petiții direct din aplicație, se pot înscrie în audiențe, își pot face programări pentru eliberarea actelor de identitate la Evidența Persoanelor, pot depune documente în cadrul campaniei Rabla Local, pot plăti taxe aferente serviciilor și multe altele.

Până în prezent, peste 10.000 de persoane fizice și peste 3.000 de persoane juridice au cont și au solicitat documente.

CE URMEAZĂ

Acest portal va fi dezvoltat, extins. Online, se vor putea face declarații de bunuri la Taxe și Impozite, programări la Căsătorii și Transcrieri de documente la Evidența Persoanelor, depuneri de documente pentru a accesa servicii sociale oferite de DGASPC Sector 6.

De asemenea, prin intermediul acestui portal, este eficientizată comunicarea interinstituțională: nu mai plimbăm hârtii între Biroul Unic, Poliția Locală și ADPDU, spre exemplu, ci solicitările vor fi transmise online. Cetățenii trimit solicitări într-un singur loc (Biroul Unic), care le preia și le distribuie către instituțiile subordonate vizate, incluse și ele în aceeași platformă informatică.  Mai mult decât atât, cetățenii își pot vedea din aplicație traseul și stadiul solicitării.


5.4.Site-uri noi ale Primăriei și ale instituțiilor subordonate, cu un conținut simplu, ordonat, intuitiv

În perioada 2022-2023, au fost refăcute integral site-urile Primăriei Sectorului 6 și ale subordonatelor: Administrația Comercială, ADPDU, Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale, Evidența Persoanelor, Poliția Locală și Administrația Școlilor. Au informații mai bine structurate, pe înțelesul tuturor. Interacțiunea cu cetățenii a fost simplificată, multe servicii putând fi accesate online.

Aceste site-uri sunt într-o continuă dinamică, sunt adăugate informații, se îmbunătățesc.


5.5. Grupul de Facebook „Pentru Sectorul 6”

Am vrut să comunic mai ușor și mai rapid cu cetățenii Sectorului 6. Astfel, în februarie 2021, am înființat grupul de Facebook Pentru Sectorul 6, al cărui administrator sunt, împreună cu echipa de comunicare. Până în prezent, are peste 30.000 de membri.

Pe acest grup poate scrie oricine. Oamenii fac sesizări asupra problemelor pe care le observă, eu sau echipa de comunicare le preluăm la orice oră din zi și din noapte și le dăm în lucru către departamentele de specialitate. Unele sesizări se rezolvă pe loc, alte pot dura de la câteva ore la câteva zile, în funcție de complexitatea speței.

Scopul grupului este de a facilita comunicarea între autoritate și cetățeni, dar și de a eficientiza intervențiile în teren.

 


5.6. Aplicația Bugetare participativă

În afară de ideile noastre de proiecte pentru dezvoltarea Sectorului 6, am vrut să le dau și cetățenilor ocazia de a veni cu propuneri. În primăvara anului 2022 am lansat aplicația Bugetare participativă, prin care oamenii din Sectorul 6 sunt încurajați să se implice. Este un concurs de idei, împărțite pe 6 categorii, iar cele mai votate (tot de către public din fiecare categorie) sunt finanțate de primărie (cu câte maximum 200.000 de lei fiecare). Apoi, tot de Primărie sunt implementate.

CE URMEAZĂ ÎN DIGITALIZARE

  • Dezvoltarea unei platforme digitale de business și cercetare-inovare pentru afaceri și investiții (hub virtual de afaceri);
  • Înființarea de birouri de asistență virtuală pentru cetățeni;
  • Înființarea unor rețele de măsurare a zgomotului și a calității aerului;
  • Dezvoltarea dispeceratului Poliției Locale Sector 6, care va avea un sistem de automatizare de sesizări. Mai exact, cele 3.000 de camere transmit imagini pe un ecran imens, iar situațiile unde polițiștii locali trebuie să intervină sunt evidențiate pe ecran, pe baza unor algoritmi.